Több féle emelő mechanizmus létezik . A történelem során számtalan megoldás látott napvilágot. Napjainkra az egyik elterjedtebb a hidraulikus rendszerű amely a munkafolyadék összenyomhatatlanságán alapul .Itt az emelést a folyadék végzi a munkahengerben egy dugattyú segítségével.Ezt kombinálhatjuk egy acélsodrony vagy lánc közbe iktatásával áttételt képezve, növelve az emelési magasságot. 

A másik elterjedt a köteles hajtó tárcsás rendszer. Itt a hajtótárcsán átvetett acélsodrony egyik végén a kabin van. A kötél másik végére egy ellensúly van kötve. A hajtást a kötél és a hajtó tárcsa közötti súrlódás biztosítja. Ez a rendszer úgy van kiegyensúlyozva hogy normál esetben a hajtó tárcsa hornyaiban a kötél követi a tárcsa mozgását ,de amint szükséges engedi megcsúszni azt. Pl. az akna két véghelyzetében valamint elakadáskor. A hajtó tárcsa meghajtása több féle módon történik. Napjainkban aszinkron motorral csiga vagy planéta hajtómű közbeiktatásával. A legmodernebb hajtások a  hajtómű nélküli szinkron motoros hajtások . Ezek a gépek álló helyzetből a névleges sebességig maximális nyomatékot biztosítanak minimális veszteséggel. Tökéletes utazási komfort biztosítható a legideálisabb menet diagram mellett. Emellett a villamos energia egy része vissza nyerhető , visszatápláló segítségével. Cégünk több ilyen berendezéssel büszkélkedhet.